اشرف غنی در پیام نوروزی: مسئله عمده برای ما نبود مشروعیت نظام در درون کشور است

© Photo / facebook account of argاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2024
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین گریزی افغانستان در پیام نوروزی اش مسئله عمده برای شهروندان افغانستان را نبود مشروعیت نظام در درون این کشور دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در برگه ای ایکس اش روز نوروز را شاد باد گفته و افزوده است، که نوروز امسال با ماه مبارک روزه یکجای آمده است و من این را نشانه ای خوبی می دانم.
او در ادامه افزوده است: "آرزومندم که عبادات ما به دربار خداوند لایزال مقبول افتد. نوروز آیامی و رمضان اُویي مبارک!در تجلیل از تجدید زندگی طبیعت نه میتوان زیان های وارد شده به آن از سوی انسان را نادیده گرفت که اثرات آن بر کشور ما از همه بارزتر و زیانبارتر است".
او همچنان تاکید کرده است، که ما از بازداشتن دختران از آموزش هم نمی گذریم که بیش از هزار روز شده است که آنها را از آموزش محروم کرده است.
او مسئله مهم کنونی را نبود نظام مشروع دانسته و نوشته است: "اما مساله عمده برای همه ما به عنوان ملت، انزوای بین المللی و فقدان مشروعیت نظام در داخل کشور است".
او همچنان دست به دعا شده و گفته است، که بیایید دعا کنیم تا کشور ما از این بدبختی نجات پیدا کند.
یادآوری می کنیم، که تا پیش از چاشت ۱۵ اگوست ولایت‌های کابل و‌ پنجشیر در اداره دولت پیشین بود، نزدیکای ساعت ۱۱ هرج‌ومرج و شایعه فروافتادن در کابل بیش‌تر شد، نزدیکای ساعت ۰۲:۳۰ این روز محمد اشرف غنی با سه‌چرخبال پنهانی افغانستان را ترک کرد.
او در روز ۱۸ اگوست در یک پیام ویدیویی گفت: "من در‌ مجبوری از افغانستان برآمدم تا از جنگ و ویرانی کابل جلوگیری شود و از توطئه دشمن تاریخی افغانستان که فاجعه تحقیر زعیم‌ ملی کشور بود، جلوگیری شود".
پس‌ از آن‌که محمد اشرف غنی افغانستان را ترک کرد، امیدها و تلاش‌ها برای توافق سیاسی با طالبان از هم‌ پاشید، شام آن روز طالبان با نشرات زنده الجزیره به ارگ رفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала