احمد مسعود: مردم افغانستان به زودی شاهد حاکمیت مردم، آزادی و برابری خواهد بود

احمد مسعود
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2024
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت افغانستان در پیام شاد به مناسبت سال نو خورشیدی، خواستار همبستگی در مبارزه در برابر طالبان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در پیام نوروزی احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده است: "فرا رسیدن جشن باستانی نوروز، این کهن‌ آیین جمشیدی و فصل تجدد و نو شدن طبیعت را به حوزه بزرگ تمدنی نوروز و به‌خصوص مردم با عزت افغانستان، مبارک باد می‌گویم".
در ادامه این پیام که در سایت این جبهه به نشر رسیده آمده است: "با آمدن نوروز و سال جدید که خود نشانه از تغییر و زنده شدن دوباره است٬‌ ما نیز در تلاش برای تغییرات در ابعاد مختلف سیاسی و میدانی٬ برای رسیدن به ارزوی مردم مان که یک افغانستانی آباد آزاد و مستقل است هستیم".
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
احمد مسعود: جهان انتظار دارد تا مردم افغانستان در برابر طالبان مبارزه کنند
او در ادامه افزوده است: "از همین اوایل سال و در طول سال پیش رو به امید پروردگار هستی حامل خبر های متفاوت تری هستیم و سال پیش رو را با تغییرات و برنامه های که روی دست داریم امیدواریم با کمک خدا شاهد دست آورد های باشیم که مردم عزیز لایق آن هستند و انتظار دارند و در این عرصه به دعا و پشتیبانی شما سخت نیاز داریم".
او رمز پیروزی در برابر گروه طالبان را همبستگی خوانده و افزوده است: "اتحاد و انسجام را یک رمز و یک اصل میدانیم و تمام تلاش های خویش را انجام داده ایم که به یاری الله به زودی خبرهای خوشی خواهیم داشت تا از فصل نفاق٬ فاصله و دوری گذشته و متحد و یک دست برای تغییر قدم بر داریم و تلاش ‌های صادقانه‌ی جمعی برای رسیدن به افغانستانی که حق و آرزوی مردم است، نتیجه خواهد داد و افغانستان شاهد حاکمیت مردم، آزادی و برابری خواهد بود".
گروه طالبان پس از چیرگی دوباره ای شان، برگزاری مراسم جشن نوروز را منع و روز نخست سال را روز نخست آموزشی نامیده اند.
اگرچه امسال از مانع برگزاری مراسم جهنده بالا در زیارت منصوب به آرامگاه حضرت علی علیه السلام در مزار شریف شد، اما در کابل در زیارت سخی این مراسم برگزار شد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала