ضرب الاجل ایران برای مهاجران افغانستانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سردار احمد وحیدی
سردار احمد وحیدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2023
عضو شوید
وزیر داخله ایران: سامان دهی اوضاع مهاجرین افغانستانی در اولویت کار قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، احمد وحیدی، وزیر داخله ایران در جریان نشست هیآت دولت در پایخ به خبرنگاران گفته است که در بین مهاجران افغانستانی گروه های مختلف پیدا می شوند باید بررسی شود که کدام قانونی هستند و کدام غیر قانونی.
وی می گوید چند هزار نفر مهاجر غیر قانونی متخلف در زندان ها هستند و این به معنی افغانستان ستیزی نیست. و ساماندهی اوضاع مهاجران در اولویت کاری قرار دارد.
وی در مورد بازگرداندن مهاجرانب که مدارک اقامتی ندارند گفت باید بعضی از شرایط حقوقی و قضایی هم تعریف شود و ساز و کار قضایی دقیق تری پیش بینی شود تا برخورد قوی تری شود،بالغ بر 200 هزار نفر از مهاجرانی که بازگردانده شدند، مجددا به ایران بازگشتند.
وحیدی تاکید کرد: مهاجران غیرقانونی باید کشور را ترک کنند، باید سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی کنیم تا با افرادی که بازگردانده می‌شوند و دوباره برمی‌گردند، برخورد شود.
یادآوری می شود که در این اواخر به دلیل مهاجرت بی رویه مردم از افغانستان بدلیل مشکلات اقتصادی و امنیتی کشور های همسایه افغانستان بخصوص ایران و پاکستان، برای مقابله با این پدیده برنامه هایی را روی دست گرفته اند که خروج مهاجرین غیر قانونی یکی از این برنامه ها است که با انتقاد های شدید مواجه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала