پاکستان عبیدالرحمن نظامانی را به عنوان سفیر در کابل می گمارد

© @https://twitter.com سفیر جدید پاکستان در افغانستان
سفیر جدید پاکستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
عضو شوید
پس از چیرگی گروه طالبان در سال 2021 تا اکنون هیچ کشوری حکومت موقت این گروه را به رسمیت نشناخته است، اما اکنون پاکستان پس از چین دومین کشوری خواهد بود که برای افغانستان سفیر می گمارد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "د نیوز" پاکستان گزارش داده است، که عبیدالرحمن نظامانی به زودی به عنوان سفیر این کشور در کابل گماشته خواهد شد.
سفیر جدید پاکستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
زدران: یک یورشگر بر کاردار سفارت پاکستان را دستگیر کردیم
نزدیک به یک ماه پیش دولت چین جاو شینگ را به عنوان سفیر جدید این کشور به افغانستان فرستاده بود.
پاکستان با این کار، پس از چین، دومین کشوری خواهد بود که سفیر خود را در کابل خواهد داشت، بدون اینکه دولت تک قومی و تک حزبی گروه طالبان را که قدرت را در اگوست 2021 پس از تخلیه نیروهای ناتو به رهبری ایالات متحده در یک معامله و بدون درگیری گرفت، به رسمیت بشناسد. از آن زمان تاکنون، هیچ کشوری به دلایل مختلف به طور رسمی اداره طالبان را به رسمیت نشناخته است.
سید جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان، روز دوشنبه به "د نیوز" گفت، که عبید الرحمن نظامی، رئیس کنونی مأموریت سفارت پاکستان در کابل که پیش از این در واشنگتن، دهلی نو، داکا، برلین و جده در سمت های مختلف دیپلماتیک خدمت کرده بود، قرار است. به زودی پس از ترفیع وی به مقام عالی برسد و او نخستین سفیر پاکستان در حکوت گروه طالبان در کابل خواهد بود.
وی بر این باور است، که نظامیانی اطلاعات زیادی از منطقه دارد. وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان و چین در مورد گسترش دهلیزهای اقتصادی چین و پاکستان در مرحله اول به افغانستان گفتگو کرده اند، گفت: "حضور سفیر چین در کابل گامی در این راستا است".
در همین حال شفقت علی خان سفیرپیشین پاکستان در روسیه به عنوان نماینده وزارت خارجه پاکستان در اروپا گماشته شد. شفقت علی خان، که به مدت چهار سال در کرملین خدمت کرد، تجربه گسترده ای در پست های مختلف دیپلماتیک مهم دارد، زیرا او نخستین سفیر این کشور بود که اهل گیلگیت-بالتستان بود.
در همین حال، کارشناسان پیوندهای خارجی می گویند: کشوری که از سوی هیچ کشور جهان به رسمیت شناخته نشده است، بنا هیچ کشوری نمی تواند برای این کشور سفیر بگمارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала