نیروبخشی مرزهای تاجیکستان با افغانستان از سوی سازمان پیمان امنیت جمعی

© Sputnik / Valeriy YarmolenkoРека Пяндж на границе Таджикистана с Афганистаном в горах Памира
Река Пяндж на границе Таджикистана с Афганистаном в горах Памира - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
عضو شوید
رهبران سازمان پیمان امنیت جمعی ممکن است به زودی برنامه تقویت مرزهای تاجیکستان و افغانستان را تصویب کنند.
به گزارش اسپوتنیک، والری سمریکوف معاون دبیرکل این سازمان در جریان نشست شورای هماهنگی رئیسان مقام های صالح برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در مینسک اعلام کرد: برنامه نیروبخشی مرزهای تاجیکستان با افغانستان که در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) تهیه شده است، در درجه بالایی از آمادگی قرار دارد و می تواند در آینده نزدیک از سوی رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تصویب شود.
شورش زندانیان در تاجیکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
گشایش یک پاسگاه در مرز افغانستان از سوی سفیر روسیه در تاجیکستان
نشریه "SB. Belarus Today" به نقل از او نوشت: "چند سالی است که ما یک برنامه هدف بسیار مهم و پیچیده را برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان تدوین می کنیم. من نمی خواهم از پیش خود بگویم، امروز در سطح بالایی از آمادگی است و ما هر کاری انجام می دهیم تا در آینده نزدیک از سوی سران کشورها تصویب شود و شروع به اجرای آن خواهیم کرد. من فکر می کنم این برنامه تاثیر و فایده زیادی خواهد داشت".
سمریکوف یادآور شد، که جریان اصلی مواد مخدر از مسیر به اصطلاح شمالی - از افغانستان - وارد قلمرو کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی می شود.
معاون دبیرکل سازمان تاکید کرد: "ما به این موضوع توجه زیادی داریم".
به دنبال نتایج نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که در پایان ماه جون برگزار شد، بیانیه ای درباره ای وضعیت افغانستان به تصویب رسید که در آن سران بخش های دیپلماتیک این سازمان آمادگی خود را برای ارائه این موضوع تایید کردند. کمک در مبارزه با تهدیدات ناشی از امنیت منطقه، از آن میان از نقطه نظر حفظ صلح و ثبات در مرزهای جنوبی انجمن است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала