سفیر اسرائیل در سازمان ملل خواستار کناره گیری گوترش شد

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
عضو شوید
نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل از دبیرکل سازمان ملل خواست بیدرنگ کناره گیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، گیلاد اردان، نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس از آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان خواست تا بیدرنگ کناره گیری کند و وی را برای رهبری سازمان ملل نامناسب خواند.
اردان نوشت: "دبیر کل سازمان ملل که برای کمپین کشتار جمعی کودکان، زنان و افراد پیر درک می کند، شایسته رهبری سازمان ملل نیست. من از او می خواهم که بیدرنگ کناره گیری کند".
Президент РФ Владимир Путин выступает на церемонии открытия III Международного форума Один пояс, один путь в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2023
پوتین برنامه ای برای تماس با رهبران غربی درباره ای آشفتگی فلسطین-اسرائیل ندارد
پیشتر الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته بود، که با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار نخواهد کرد.
دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: "یورش حماس به اسرائیل بی دلیل نبود، مردم فلسطین 56 سال است که در اشغال هستند".
نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل سخنرانی گوترش درباره یورش حماس را تکان دهنده خواند
گیلاد اردان، نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل، آخرین سخنرانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل را تکان دهنده خواند و خود دبیرکل نیز با واقعیت منطقه خاورمیانه ارتباطی ندارد.
نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "سخنرانی تکان دهنده دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت در زمانی که موشک‌ها به سرتاسر اسرائیل شلیک می‌شد، بدون هیچ شک و تردیدی ثابت کرد که دبیرکل کاملاً با واقعیت منطقه ما دور است".
اردان همچنین نمایندگان حماس را "تروریستان نازی" خواند و ارزیابی های گوترش را "تحریف" و "غیر اخلاقی" خواند.
یادآوری می کنیم، که صبح روز هفتم اکتوبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از آن، جنگجویان سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را زیر کنترل خود درآورد و یورش های هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
شمار قربانیان نوار غزه از مرز 5 هزار نفر گذشت و بیش از 15 هزار نفر زخمی شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.3 هزار نفر جان خود را از دست دادند.
سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان ناپدید اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، نزدیک به 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد، که نزدیک به 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد. وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها برپایه ساختار "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب ساختار 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала