عکس العمل دومای روسیه به عرضه تسلیحات جدید به اوکراین

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaУкраинские военнослужащие ведут огонь из гаубицы M777. Архивное фото
Украинские военнослужащие ведут огонь из гаубицы M777. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2023
عضو شوید
دومای دولتی درباره عرضه انواع جدید تسلیحات به اوکراین اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی چپا، معاون اول کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی، گفت: عرضه انواع جدید تسلیحات به کی‌یف، جهان را در آستانه جنگ قرار می‌دهد، این باید برای امریکایی‌ها بسیار نگران کننده باشد، زیرا آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از کنگره ایالات متحده خواسته بود که با 846 میلیون دالر برای خرید موشک برای "پاسخ به وضعیت اطراف اوکراین" و 798 میلیون دالر برای "پاسخ به وضعیت اوکراین و هزینه های مربوطه" موافقت کند.
چپا گفت: تشدید عرضه بیشتر تسلیحات، عرضه انواع جدید تسلیحات، بمب‌ها، موشک‌ها تنها قربانیان بیشتر خواهد گرفت. و اگر شخصی این را درک نکند، امریکایی ها باید بسیار متوجه این مسئله باشند، چراکه دریک جهان در آستانه جنگ امریکایی های معمولی، نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، این اشتباهات دیوانه کننده است.
به گفته وی، بایدن اشتباهات مهلکی را یکی پس از دیگری مرتکب می شود و درک نمی کند که جان انسان ها در پس دسیسه های سیاسی نهفته است. این معاونت یادآور شد: امریکا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره فلسطین را که منجر به تخریب شفاخانه ها و مرگ بیش از هزار نفر شد، نپذیرفت.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند، "از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل ... در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها."
Постпред России при ООН Василий Небензя, архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2023
چرا قطعنامه روسیه درباره اسرائیل و غزه تصویب نشد؟
این هفته، شورای امنیت سازمان ملل نتوانست قطعنامه‌ای از روسیه و سپس برزیل درباره تشدید اوضاع در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل تصویب کند. پیش نویس قطعنامه روسیه خواستار آتش بس فوری، پایدار و محترمانه شده بود. اما عمدتاً به دلیل موضع اردوگاه کشورهای غربی که خواستار محکومیت جنبش فلسطینی حماس در متن بودند، رای لازم را کسب نکرد. سند برزیل توسط ایالات متحده مسدود شد، زیرا به گفته نماینده دائم امریکا، لیندا توماس-گرینفیلد، این پیش نویس، از جمله موارد دیگر، منعکس کننده حق اسرائیل برای دفاع از خود نیست. علاوه بر این، رئیس هیئت امریکایی اقدام خود را اینگونه توضیح داد که ظاهراً ایالات متحده "کار سخت دیپلماتیک در ساحه انجام می دهد" و شورای امنیت "باید اجازه دهد این دیپلماسی انجام شود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала